duminică, 24 octombrie 2010

raza




A iesit soarele. Inca e cald-ruginiu. parca ne-am bucura ca de vara, unii mediteaza cald cu ochii inchisi si-l lasa sa ii incalzeasca usor. altii vorbesc despre el, despre cat de mult a ales sa mai ramana cu noi. unii se mira pentru "intrazierea" lui calda de parca nu ar fi obisnuiti cu asta. Ne e bine cu totii. Unii doar vorbesc despre el, altii ar vorbi, dar li se pare pueril sa faca asta, unii inchid ochii si se lasa purtati pe razele lui calde, le face bine caldul auriu, sangele lor parca respira a Soare. Unii au umbre mai adanci si-l lasa sa le incalzeasca toate ungherele sufletului, ei spun : "nu imi e cald", de parca nu s-ar satura. ceilalti se uita mirati la ei, ce gros sunt imbracati si mai stau si la soare si inca spun "nu-mi este cald". ... se aude doar un murmur usor - "imi este bine asa... ". Sunt si persoane care indraznesc sa poarte helanci subtiri, altii poarta deja blanuri. uneori nici nu mai ghicesti anotimpul daca te uiti printre ei, sunt diferiti ca si Soare, unii sunt zgribuliti sau infofoliti bine, altii poarta inca vara in bretele. Unii dintre noi purtam un albastru Soare in ochi. avem haine, dar el s-a ascuns in ochi, uneori plange dupa afara, alteori se autoincalzeste prin propriile raze mici si galbui. Eu stiu.., fiecare se incalzeste cum poate. si cand nu poate, cere ajutor tot prin ochi. Sunt ochi ce striga ajutor dar nu-i poate auzi mai nimeni pentru ca striga aparte, infundat, tacut in departare. Doar unii ochi pot auzi mesaje mute si cauta sa inteleaga ce ii face sa nu poata striga auzit. Sunt si alti ochi care nu cauta sa inteleaga nimic. Ei vin spre ochiul auriu si-l imbratiseaza cu tot soarele avut si-i spun: "Sunt aici, sunt aici doar pentru tine. Te-am auzit, stai, staaai si doar inchide ochii. Eu fac raze pentru ochiul tau asa incat sa poata striga mai tare cand nu mai poate sau cand eu voi fi plecat. Fac raze cum stiu eu, inegale, dar tot aurii, le pregatesc pentru tine, stiu ca le iubesti asa inegale pentru ca stii ca sunt unice.
Prima data voi face o raza mai lunga asa incat sa te poata incalzi cat lucrez la celelalte. La asta insa am mult de lucrat pentru ca stiu ca ai dori sa-ti si cante uneori. Asteapta putin, Ochiule Auriu, asteapta, nu mai e mult si te vei incalzi cu cea mai melodioasa raza. dar nu uita, ele nu sunt la fel, sunt imperfecte.
si ochii se pun fata in fata. unul incepe sa lucreze, pe cand celalalt il vegheaza in taina, stie ca are nevoie de privire si de liniste. doar in liniste poate crea raza importanta.
Mi-e frig....
Si mie mi-e racoare putin ....

Niciun comentariu: